2007. április 10., kedd

Majdnem hexameterek

- Új szöveg Hermésznek -

Majdnem hexameterekben szőjük a hősi eposzt magunkról
hullását sem bánjuk már őszi reménynek
csak rád gondolok makacsul minden állomáson
s hiszem hogy szivemben pontos a térkép amit adtál

Szólj rám hát ki ennyit botorkáltam utánad
neved is mind felírtam valahány cédulára
s ritmusképleteimben elodázva ragyogsz föl
de fogásaimból kacagón szabadulva röpülsz

S én maradok mint mindig tisztelt emberpéldány
trükkökkel igézek szárnyat a malacra
két nagy ló feldobban pici pitvaromban
bujkáló kurucok honvágyát csitítom

Nehéz és átkozott voltam míg a rettentő időket éltük
alig fogott rajtam a bús elmélkedések kora
de láttam társaim vesztét kik hajoltak csekély szóra
s nincs kivel összefognom az új bajokban immár

Így most vonatokba ülve firkálom noteszba
elillanó jeleit mit faragtak szeretett pillantások
utazó bácsiként titkos pénzek szerencséjét szórom
s gyermekek virágait őrzöm lomha vizekben néked.

Nincsenek megjegyzések: